"חרדים לפריפריה" • ים, יידישקייט, מחירים ושליחות: עכו קוראת לכם

    ישראל פריי 6 Comment on "חרדים לפריפריה" • ים, יידישקייט, מחירים ושליחות: עכו קוראת לכם
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרויקט 'חרדים לפריפריה' בחר לפתוח את השבוע בגיזרה הצפונית, ובחן בהתעניינות את אופציית המגורים בעיר עכו עבור המשפחה החרדית. "עכו בתקופה האחרונה התחרדה, והתחזקה בה מאד הנוכחות היהודית והדתית" אומר ל'קול חי' הרב יהודה אסדו, שהגיע לפני שנה וחצי לעיר, ומכהן בה כיו"ר לב לאחים, רב קהילה ומנהל פעילות ענפה וייחודית. "יש 4 כוללים גדולים ועוד כולל שבימים אלו נפתח. בכל שעות היום יש מנייני תפילות, והמקום נראה עיר של תורה".

    כשנהריה בצפונה והקריות בדרומה, נחשבת עכו לבירת הגליל, יש בה הרבה מקומות תעסוקה והיא מקום משכנן של חברות גדולות של תעשייה. הרב אסדו מוסיף גם את התחבורה הציבורית הנוחה, מרכזי הקניות ורשתות המזון כמו אושר עד, רמי לוי ואחרים שנמצאות בעיר. "האוכלוסייה כולה נוחה ויש חזרה בתשובה גדולה. גם האוכלוסייה הכללית היא נוחה וטובה ואין שום חיכוכים".

    הוא הציג את מחירי הדירות: "באזורים המעורבים, ניתן להשיג דירות החל מ-300.00 ש"ח, באזורים היקרים יותר ניתן למצוא דירות בכ- 400-450 אלף ש"ח, ובאזורים החדשים המחיר הוא בסביבות 650-700, לדירות שלשה-ארבעה חדרים. דווקא באזורים הקרובים יותר לים, בשכונות יותר מעורבות, שם נמצאות הדירות היותר זולות". גם כאפשרות השקעה מדובר במקום ריווחי כשהשכירות על הדירות הזולות עומדות על 1700-2300 ש"ח. שר הדתות נמנה אף הוא על תושבי עכו.

    מלווה הפרויקט הד"ר משה ליבוביץ סיכם: "עכו מהווה נקודה אחת בפסיפס של הקריות-חיפה-כרמיאל, מדובר במשולש שילך ויתחזק עם השנים בס"ד, אנחנו אמנם לא נחליף ראשי ממשלה, אבל כן נלך ונתיישב בעצמינו בכל מקום בארץ ישראל, גם בערים מעורבות, ונבנה את הארץ, זה מקום מעולה שכדאי לחרדים לקחת אותו בחשבון בצורה רצינית".



    6 תגובות

    מיין תגובות
      1. לשון הרע על ארצנו הקדושה

        1. רבי יהודה אסדו ישר כוח
          תמשיך לעשות חיל
          תודה על העשיה שאתה עושה לנו כאן בעכו

    1. 5

      עכו אחלה עיר. ויש בה ציבור חרדי ודתי גדול.
      רוב יהודי קיים

      1. טוב לדעת ,איזה סוג של חרדים? דוד